ETWINNING PROJELERİ
Okulumuzun katılımcı olarak yürüttüğü “For Clean Nature ( Temiz Doğa için )” isimli eTwinning projesi Gürcistan ve Azerbaycan ortaklığıyla 12 ortak okul ve toplamda 79 öğrenciyle çalışmalarına başlamıştır. Projemizde belirlenen hedefler:
1. Öğrencilerimize temiz çevre bilinci kazandırmak
2. Çevreye zarar veren kirleticilerin tanıtılması
3. Çevre kirliliğine karşı alınabilecek tedbirlerin bulunması
4. Atıkların çevreye etkileri konusunda öğrencileri bilinçlendirmek ve alternatif ürünlere yönelmelerini teşvik etmek.
5.Web 2.0/Web3.0 araçlarını kullanarak teknolojik donanımlarını arttırmak
6. İşbirlikçi grup çalışmasıyla öğrencilerin özgüvenlerinin arttırılması
7. Farklı coğrafyalardan öğrencilerin etkileşiminin sağlanması
8. Projemizin yaş aralığı 15-18 yaş aralığındaki öğrencileri kapsamaktadır.
9. Öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerini kazanmalarını sağlamak.
Okulumuz adına proje danışman öğretmeni Pelin YUMUŞAK da 5 öğrenci ile proje çalışmalarını yürütmektedir.
Projemizden beklenen sonuçlar ise:
1. Öğrencilerde temiz çevre bilinci oluşturmak
2. Çevre kirleticilerini yakından tanıyarak bilinçli bireyler olmak
3. Atık oluşumunun azaltılması
4. Proje sonunda “Çevreyi Kirletenlere Karşı Alınacak Önlemler” manifestosunun hazırlanarak okulda ve sosyal medyada yayınlanması.
5. Farklı kültürlerden öğrencilerin ortak platformda sosyalleşmesinin sağlanması
6. Kullanacakları Web 2.0/Web3.0 araçlarıyla teknolojik gelişmenin sağlanması
7. Öğrenci-veli-öğretmen işbirliğinin geliştirilmesi olarak sıralanabilir.
Projemiz Kasım 2023 tarihinde başlamış ve Nisan 2024 tarihinde bitmek üzere planlanmıştır. Her ay farklı bir etkinlik planlanmış ve öğrencilerin sürece aktif katılımı sağlanmıştır.
Kasım ayında proje başlangıcı olarak tanışma etkinliği yapıldı. Öğrencilerin konu ile ilgili farkındalıklarını ölçmek amacı ile ekolojik ayak izi testi uygulandı:
ECOLOGICAL FOOTPRINT
There are different ways to measure the ecological footprint on a national and global scale, depending on formulas and units. You can take the quiz below to calculate your individual ecological footprint.
1. Which of the following is the mode of transportation you use most frequently?
A) Walking or cycling
B) Using public transportation
C) Using a private vehicle
2. Unplug the electrical appliances I use;
A) I always unplug it
B) Sometimes I unplug it, sometimes I forget
C) I always use my appliances plugged in.
3. During food consumption;
A) I prefer products produced by local producers
B) I prefer packaged foods from the market
C) I prefer imported foods
4. While going shopping;
A) I take my diaper bag with me
B) Sometimes I use my own cloth bag and sometimes the bags given by sellers.
C) I use the bags available in the market or given by the sellers.
5. The total of the garbage I took out during a week;
A) I didn't throw anything in the trash
B) Fills a small trash can
C) Fills a large garbage container
6. While consuming water;
A) I keep my showers very short
B) I take a long shower
C) I take a long shower and fill the bathtub.
7. When shopping for clothes;
A) I prefer second-hand products
B) I prefer local products made from organic cotton
C) I prefer imported products
8. Frequency of cargo services I use;
A) I do not use cargo service
B) I use cargo at least once a week C) I use cargo at least five times a week
9. During the past year;
A) I did not get on the plane
B) I got on a plane 1-3 times
C) I boarded more than 4 planes
10. The warmth of our home on cold days;
A) It is 15-18 degrees
B) It is 19-21 degrees
C) It is more than 22 degrees
Scoring: You get 1 point for A's, 2 point for B's, 3 point for C's. You can see the size of your ecological footprint by calculating your total score.
0-10 points: Great! Your footprint is quite small.
11-20 points: Could be better! You pay attention to a lot of things, but there are still things you can do to reduce your footprint.
21-30 points: Alas! Your ecological footprint is quite large. It's up to you to make this smaller, with the choices you make and your awareness.SONUÇLAR:
PELİN YUMUŞAK
KIRIKKALE FEN LİSESİ
Ecological Footprint Results
STUDENTS |
NİL |
AHMET |
BATUHAN |
ELANUR |
BÜŞRA |
SCORE |
19 |
18 |
19 |
17 |
18 |
RESULTS |
Could be better! You pay attention to a lot of things, but there are still things you can do to reduce your footprint. |
Could be better! You pay attention to a lot of things, but there are still things you can do to reduce your footprint. |
Could be better! You pay attention to a lot of things, but there are still things you can do to reduce your footprint. |
Could be better! You pay attention to a lot of things, but there are still things you can do to reduce your footprint. |
Could be better! You pay attention to a lot of things, but there are still things you can do to reduce your footprint. |
Aralık ayında konu ile ilgili başlangıç çalışması olarak word cloud ve mindmap kullanarak katılımcı öğrencilerin fikirlerinin alındığı webinar yapıldı. Daha sonra ortak ürün olarak akrostiş çalışması yapıldı.
Ocak ayında ortak ürün olarak tematik takvim hazırlandı. Aynı zamanda bir e-kitap çalışmamız oldu.
Şubat ayı içerisinde ortak ürün olarak bir e-kitap hazırlandı